Főoldal   Elérhetőségek   E-mail
Keresés:
  • Főoldal
  • Hírek
  • A TANULHATÓ EMBERISMERET
  • A vezetői X-faktor
  • Életerő tuning
  • A gyereknevelés és a halálos négyes
  • A tanulás akadályai
  • Tuningold fel magad!
  • Ajánlott irodalom
  • Ajánlott filmek
  • Cikk archivum 2005 - 2008
  • Cikk archivum 2008 -
  • Kérdezz!
  • Személyiségteszt
Hogyan Motiváld magad?
>>>tovább
Hogyan motiválj másokat?
>>>tovább
Blog
>>>tovább
>>> Ajánlom ezt a cikket
teamtuning.hu

2008.09.11

A "Hogyan ragaszkodjunk árainkhoz" c. sikerkönyv most jelentős kedvezménnyel kapható!

Ilyen könyv persze nem létezik (vagy ha igen, én nem tudok róla). Azért adtam ezt a címet a cikknek, mert egy paradoxonra szeretném felhívni a figyelmet, aminek megnyilvánulásával nap mint nap találkozik az, akit az Isten megáldott legalább egy e-mail címmel. Versenyben volt még a „Kövi a szexuális önmegtartóztatásról” vagy „Lagzi Lajcsi fogyókúrás receptjei” is, de mivel a jelenség a pénzhez és az árakhoz kötődik, végül is ez lett a befutó.
Az inspirációt egy e-mail szolgáltatta, ami reggel landolt a postafiókomban. Nem nevezem meg a szolgáltatót (nincs is rá szükség, mert harminc másik is lehetett volna), a lényeg, hogy értékesítési képzést kínált, nagyon erősen akciós áron. Kb. az eredeti ár 60%-áért. De kapok rendszeresen marketing témakörben hasonló megkereséseket („Hogyan delejezzük meg a kuncsaftot” - tutira működő marketingstratégia, most az eredeti ár feléért).


Az ellentmondásra kollégám hívta fel a figyelmemet: ha annyira tudunk értékesíteni és marketingelni, akkor ugyan már miért adjuk fél áron az igét? Miért nem tudjuk teljes áron eladni? Vajon mit tudunk tanulni az értékesítésről attól, aki akcióval és árengedménnyel operál, hogy eladja a saját termékét? Szóval elgondolkodtam, és a következő lehetséges magyarázatokra jutottam:

1.Ha elég sokáig nézem birkának, vajon bégetni kezd?

Ebben egészen biztosan van valami, bár lehet, hogy nem csak a magyar piacra igaz. Már az eredeti ár is akciós ár, amiből aztán még óriási kedvezményeket adunk Neked, mint kiemelt ügyfélnek (sose vásároltál még semmit). Ezen felül persze jár a törzsvásárlói kedvezmény (már az első alkalommal), pontgyűjtés, meg az öreg ördög tudja, mi minden. Erről az a véleményem, hogy ha valakivel elég hosszú ideig bánnak úgy, mintha hülye volna, akkor hülyén kezd el viselkedni, és legyünk őszinték: a Vevőt már elég régóta nézik elég hülyének (tisztelet a kivételnek, mert nem mindenki operál ezzel).

2.Csodák márpedig vannak – csak nem itt!

Nem akarnánk alábecsülni sem a marketing- sem az értékesítési szakmát, egyik sem könnyű sport. Ugyanakkor viszont elég régóta nézegetem mindkettőt ahhoz, hogy ki merjem jelenteni: azok a meteorrajt megállító titkok hiányoznak mindkettőből. Régi vesszőparipám, hogy mind az értékesítés, mind pedig a marketing a kapcsolatépítésről szól, és nem a trükkökről. Ugyanakkor persze ha valaki el akarja adni mindezt, akkor neki érdeke misztifikálni a tárgyat, mert az ember operációs rendszere olyan, hogy leragad a titkoknál, a rejtélyeknél, és tudni akarja a megfejtést. Ezért bűvöl el minket a bűvész is a mutatványaival.

Ezzel az a legnagyobb probléma, hogy minden értékesítési tréningen elhangzik, miszerint árral az próbál vevőt szerezni, aki nem tud értékesíteni. Gyakran hallható az is, hogy vissza kell szerezni a szakma megbecsültségét, de nem hinném, hogy az „egész évben lásztminit” az ehhez vezető út.

Miért intéztem kirohanást az ellen az iparág ellen, amelynek gyakorlatilag magam is a része vagyok? Pont ezért, mert ezt látom belülről, tisztában vagyok a valósággal, és nem mindig tetszik az, amit látok. Úgy gondolom, nemcsak okosítani a feladatunk, de példát is mutatni.

Egy kicsit globálisabb nézőpontot felvéve, erős meggyőződésem, hogy Magyarországnak pont ez a legfőbb problémája: túlságosan nagy úr a pénz. Persze ez magyarázható azzal, hogy ha nincs, akkor nyilván nagy úr, de én úgy érzem, hogy ez a ló és a szekér nem megfelelő sorrendben történő konnektálása, és pont az jelentené a kivezető utat, ha tudatosan kevesebbet foglalkoznánk a pénzzel, és többet a termékkel vagy szolgáltatással. Azaz a „Hogyan tudnék többet keresni?” helyett a „Hogyan tudnék jobb terméket vagy szolgáltatást adni?” kérdés fevorizálom. Természetesen akinek nem inge, ne vegye magára, de akadnak bőven, akiknek fel kéne öltözködniük, mert jönnek a hűvösebb napok.

Érdekelne a Te véleményed is a témáról (nem a cikkről, a témáról). Ha veszed a fáradságot, és megírod, cserébe elküldöm Neked a „Ha birkának nézem, bégetni is fog?” c. mikrotanulmányomat, ami választ ad arra a kérdésre, miért válnak a vevők akciófüggővé, és mit tehetsz azért, hogy a saját vállalkozásodban csökkentsd ezt a tendenciát.

HA ÉRDEKESNEK TARTOD, AMIT OLVASTÁL, OSZD MEG MÁSOKKAL IS!
  • Iwiw
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Linkter
  • blogtercimlap
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • Live
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Bookmarks
Név

E-mail cím

Címzett neve

Címzett e-mail címe

Hírek

KLUB: Probléma-szelidítés
A problémák olyanok, mint a koleszterin, amiből állítólag van jó is, rossz is. Hogy mitől jó vagy rossz a koleszterin, azt nem tudom, de azt igen, hogy mitől jó vagy rossz egy probléma. Mert van ám jó probléma is, csak ezt általában nem is problémának nevezzük. Inkább kihívásnak, megoldandó feladatnak vagy bármi másnak. Talán azért, hogy ezzel is megkülönböztessük őket azoktól, amelyek megkeserítik az életünket.
>>> tovább
Személyiségteszt Személyiségteszt
Személyiségteszt - Neked mik az erősségeid és mik a gyenge pontjaid?
További részletek>>>

Hírlevél





Feliratkozom
Leiratkozom



Webdesign: RG Stúdió Kft.
Portálrendszer: MagicOn
tel: 06 20 377 7266
e-mail: info@teamtuning.hu