Főoldal   Elérhetőségek   E-mail
Keresés:
  • Főoldal
  • Hírek
  • A TANULHATÓ EMBERISMERET
  • A vezetői X-faktor
  • Életerő tuning
  • A gyereknevelés és a halálos négyes
  • A tanulás akadályai
  • Tuningold fel magad!
  • Ajánlott irodalom
  • Ajánlott filmek
  • Cikk archivum 2005 - 2008
  • Cikk archivum 2008 -
  • Kérdezz!
  • Személyiségteszt
Hogyan Motiváld magad?
>>>tovább
Hogyan motiválj másokat?
>>>tovább
Blog
>>>tovább
>>> Ajánlom ezt a cikket
teamtuning.hu

Tartalom:

Konkurencia ritkítás (2006. október 5.)

Jelen hírlevelünkben arra keressük a választ, mit tudunk tenni annak érdekében, hogy csökkentsük saját konkurenciánkat. Legyen szó akár egy vállalkozásról, akár egy munkavállalóról, a konkurencia mindenhol óriási. Foglalkozzék bármivel is a szóban forgó vállalkozás, egy átlagos méretű vállalkozásban jó eséllyel tucatnyi, hasonló profilú vállalkozással kell megküzdenie. Ugyanez igaz egy munkavállalóra is. Egy jobb állásért általában kíméletlen tülekedés folyik Joggal merül fel a kérdés: mit tegyek? Mivel kellene foglalkoznom, hogy ne kelljen ekkora konkurenciával megküzdenem?

Nem állítjuk, hogy fehér foltok nem léteznek. Mindig ki lehet találni valamit, ami újdonságnak számít. Ez azonban egyrészt igen nagy kihívás, és nem kis kockázattal jár (lehet, hogy azért nem csinálja senki, mert nincs rá igény?), másfelől, ha bejön a dolog, biztosak lehetünk abban, hogy rövid időn belül megjelenik a konkurencia, nem kis létszámban.

Van a konkurencia ritkításnak egy kevésbé kockázatos módja is. Lényegét az alábbi idézet foglalja össze:

"Ha nem tudok kiemelkedő dolgokat csinálni, hétköznapi dolgokat
csinálok kiemelkedő hozzáértéssel."

James Freeman Clarke (1810-1888), amerikai tiszteletes

A módszer lényege nem a "mit", hanem a "hogyan". Lehet, hogy a városban az enyémen kívül még 18 másik cipőbolt van. De hány olyan van köztük, amelyikből csak úgy süt a professzionalizmus? Fogadjunk, hogy kevesebb, mint 18! Többségük ugyanabban a cipőben jár (hogy stílusosan fogalmazzunk). Beletörődött abba, hogy ekkora konkurencia mellett egyszerűen nem mehet jobban a bolt.

Ha őszinték akarunk lenni, mindennapjaink során ritkán találkozunk a professzionalizmusnak azzal a szintjével, hogy még a szemünk is könnybe lábad tőle. Amikor mégis, azt garantáltan megjegyezzük. Ez igazából egy másfajta szemlélet, egy új nézőpont. Nem azt mondom, hogy a konkurencia a város többi cipőboltja. Azt mondom, a konkurencia az a néhány cipőbolt, ahová - kis túlzással - akkor is bejárnak a vevők, ha nem akarnak cipőt venni. Ezekből egészen biztosan nem lesz sok.

Ez a konkurencia csökkentésének egyszerű módja. Gyorsan emlékeztetünk azonban kedvenc gumimacskánkra: az "egyszerű" és a "könnyű" ebben az esetben nem szinonimái egymásnak. Kiemelkedni a tömegből, átlagon felüli színvonalat produkálni - ezt egyáltalán nem könnyű megvalósítani. De hát pont ettől átlag feletti. Ha mindenki hozni tudná, máris nem lenne átlag feletti.

Ez pénzkérdés? Is. De nem alapvetően. Alapvetően érdeklődés kérdése. Mekkora érdeklődést tudok ébreszteni saját magamban a tevékenységemmel kapcsolatban? Hány megválaszolandó kérdést vagyok képes feltenni magamnak a ''hogyan?"-t illetően? Minél hosszabb a lista, annál közelebb visz ahhoz, hogy kiemelkedőt produkáljak. A megszokás és a rutin ellenben szinte egyenesen vezetnek a középszerhez.

Javaslatunk tehát a következő: vegyél elő egy üres lapot, és vedd szemügyre saját tevékenységedet vagy vállalkozásodat! Próbáld meg olyan szemmel nézni, mintha nem a Tiéd lenne, hanem valaki másé! Aztán írj le minden kérdést, ami csak felmerül Benned! Sokat segíthet, ha fel tudod venni azt a nézőpontot, hogy egy nagyon jó barátod (akinek igazán szíveden viseled a sorsát) kért meg arra, hogy segíts neki, és a ő tevékenységét/vállalkozását kell felülvizsgálnod. Ha az első néhány kérdést sikerült papírra vetned, a többi már könnyebben jön. Ne sajnáld a papírt!

Sok sikert!

HA ÉRDEKESNEK TARTOD, AMIT OLVASTÁL, OSZD MEG MÁSOKKAL IS!
  • Iwiw
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Linkter
  • blogtercimlap
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • Live
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Bookmarks

Tartalom:

  • Vagy olyan jó, mint Madonna? (2008. augusztus 12.)
  • Csak Nőknek (2008. augusztus 12.)
  • Agymosoda (2008. április 9.)
  • Egy döntés (2008. március 27.)
  • Nőnap (2008. március 8.)
  • A tévedés joga (2008. február 26.)
  • Magyarok Nyilai (2008. február 12.)
  • Depressziós nemzet? (2008. január 29.)
  • Fekete gazdaság (2008. január 15.)
  • Hepinyűjír (2008. január 1.)
  • Kiskarácsony (2007. december 18.)
  • Te hiszel a Mikulásban? (2007. december 5.)
  • Kiégési szindróma II. (2007 november 20.)
  • Kiégési szindróma (2007. november 6.)
  • Szabadságvágy (2007. október 23.)
  • Gépállat (2007. június. 26.)
  • (Fel)bátorító (2007. május 24.)
  • Az élet értelme II. rész (2007. május 9.)
  • Az élet értelme (2007. április 18.)
  • Nőnap (2007. március 8.)
  • Az élet színháza (2006. december 6.)
  • A nyerő politika (2006. november 15.)
  • Új Magyarország? II. rész (2006. november 1.)
  • Új Magyarország? (2006. október 18.)
  • Konkurencia ritkítás (2006. október 5.)
  • Legenda (2006. szeptember 17.)
  • Összeomlás (2006. szeptember 3.)
  • Játsz/ma (2006. augusztus 20.)
  • Lazíts, ha bírsz! (2006. augusztus 6.)
  • (Full)adózás (2006. július 23.)
  • Lapátra magyar! (2005. július 9.)
  • Mindenki vezető (2006. június 25.)
  • A szembenézés képessége (2006. június 11.)
  • Challenge Day (2006. május 26.)
  • Bűbáj (2006. május 14.)
  • Dopping a munkatársaknak II. (2006. május 1.)
  • Dopping a munkatársaknak (2006. április 17.)
  • Bolondok napja (2006. április 3.)
  • Láz adás (2006. március 19.)
  • Nőnap (2006. március 8.)
  • Figyelem! (2006. február 26.)
  • Hallgattál volna... (2006. február 12.)
  • A vezető meg minek? (2006. január 29.)
  • Ember tervez... (2006. január 16.)
  • Új év, új kalandok (2005. december 30.)
  • Kicsit karácsony lesz... (2005. december 18.)
  • Kövesd a főnököt! (2005. december 12.)
  • A jó vezető fekete vasat hord, és nehezen veszi a levegőt? (2005. november 22.)
  • Megszülettünk! (2005. november 7.)
Név

E-mail cím

Címzett neve

Címzett e-mail címe

Hírek

KLUB: Probléma-szelidítés
A problémák olyanok, mint a koleszterin, amiből állítólag van jó is, rossz is. Hogy mitől jó vagy rossz a koleszterin, azt nem tudom, de azt igen, hogy mitől jó vagy rossz egy probléma. Mert van ám jó probléma is, csak ezt általában nem is problémának nevezzük. Inkább kihívásnak, megoldandó feladatnak vagy bármi másnak. Talán azért, hogy ezzel is megkülönböztessük őket azoktól, amelyek megkeserítik az életünket.
>>> tovább
Személyiségteszt Személyiségteszt
Személyiségteszt - Neked mik az erősségeid és mik a gyenge pontjaid?
További részletek>>>

Hírlevél





Feliratkozom
Leiratkozom



Webdesign: RG Stúdió Kft.
Portálrendszer: MagicOn
tel: 06 20 377 7266
e-mail: info@teamtuning.hu