Főoldal   Elérhetőségek   E-mail
Keresés:
  • Főoldal
  • Hírek
  • A TANULHATÓ EMBERISMERET
  • A vezetői X-faktor
  • Életerő tuning
  • A gyereknevelés és a halálos négyes
  • A tanulás akadályai
  • Tuningold fel magad!
  • Ajánlott irodalom
  • Ajánlott filmek
  • Cikk archivum 2005 - 2008
  • Cikk archivum 2008 -
  • Kérdezz!
  • Személyiségteszt
Hogyan Motiváld magad?
>>>tovább
Hogyan motiválj másokat?
>>>tovább
Blog
>>>tovább
>>> Ajánlom ezt a cikket
teamtuning.hu

Tartalom:

Bűbáj (2006. május 14.)

Pár napja egyik partnerünk mellünknek szegezte a kérdést: amikor belépünk egy üzletbe, mi az, ami a legnagyobb hatást gyakorolja ránk? Alapvetően mi befolyásolja egy üzlet pozitív vagy negatív megítélését? Először megpróbáltuk viccel elütni a dolgot, de amikor láttuk, hogy komolyan gondolja, mint Győzike a polgármesterséget, összeszedtük magunkat.

Van néhány olyan, magától értetődő dolog, mint a tisztaság és a rendezettség, amelyeket természetesen nagyon fontosnak tartunk, mert hiányuk azonnal feltűnik és nagyon jónak kell lennie az árunak, hogy hajlandóak legyünk ezen felülemelkedni. Ezek látványos tényezői egy üzlet megjelenésének és vevőközpontúságának (micsoda divatos szó!). Sunyin a háttérben, H. G. Wells láthatatlan embereként azonban ott lapul valami, ami alapvetően el fogja dönteni, hogy üzletünk zsezsegni fog-e, mint egy arab bazárnegyed, vagy méltóságteljes csend és diszkrét kriptaszag uralja majd.

Mivel legtöbb munkánk Somogy ország szívéhez, Kaposvárhoz köt bennünket, igen gyakran fordul elő, hogy jól megérdemelt ebédünket a helyi Plaza ételudvarában költjük el. Több szolgáltatótóból is választhatunk. Választhatnánk. Ámde! Az egyik vendéglátóipari egység pultja mögött vár minket Timi. Timi legfőbb jellemzője, hogy zseniálisan végzi a munkáját, ahogy az a nagykönyvben meg lenne írva, ha lenne ilyen nagykönyv. Barátságos, kommunikatív, ajánl nekünk, ha elég bután nézünk, és így tovább. Ezzel mostanra elérte, hogy belépve az ételudvarba (de gusztustalan kifejezés! Na mindegy.) körül sem nézünk, hanem delejezett egér módjára ügetünk a pultja felé.

Agyafúrtabb olvasóink már biztos kitalálták, hova próbálunk kilyukadni. De mielőtt végérvényesen és visszavonhatatlanul a lényegre térnénk, hadd szúrjuk ide témánkhoz kapcsolódó kedvenc idézetünket:

"A jó ápoló nem az ápolást szereti, hanem az embereket."

Hát ez a lényeg. Ha olyan munkakör betöltésére keresünk munkatársat, ahol emberekkel kell foglalkozni, olyasvalakit keressünk, aki az embereket szereti, ne olyat, akinek lenyűgöző termékismeretétől a lélegzetünk akad el. Az ideális jelölt az, akire mindkettő igaz, de a sors ritkán kényeztet el minket ennyire.

Ha tehát választanunk kell, tartsuk ezt szem előtt! A termékismeret elsajátítható. Van ahol könnyebben, van ahol nehezebben, de elsajátítható. Ellenben hogy tanítunk meg valakit arra, hogy szeresse már az embereket? Lehet, hogy a kérdés abszurd, de azért nem annyira, hogy vezetők tucatjai ne próbálkozzanak meg vele. Mármint azzal, hogy fognak valakit, aki kb. annyira vágyik más emberek társaságára, mint egy komolyabb szájsebészeti beavatkozásra, aztán erőt, energiát, fáradságot nem kímélve mosolyogni tanítják.

Ha véglegesen és szélsőségesen cinikusak akarnánk lenni, azt mondhatnánk, hogy néhány vezető saját maga ellen focizik. Először is, vagyonokat költ arra, hogy az érdeklődőket, vevőket a boltjába csalja. Aztán fog valakit, akinek pedig azért fizet, hogy elijessze őket. Jelentjük, a recept működik. Tapasztalataink szerint ezek a munkatársak az esetek döntő többségében sikerrel verik vissza a marketing próbálkozásait.

Szóval, a helyzet kissé fura. Azt, hogy valaki szereti az embereket, nem lehet pénzen megvenni. Ezzel szemben nagyon sok pénzt hoz. Nem hihetetlen? Egy olyan munkatárs, akiből süt az élet, nem kerül többe, mint az, akinek igazából a konzerviparban lenne a helye (csak ránéz a nyers cuccra és már kész is a savanyúság). De ez csak a kiadási oldalra igaz! Bevételi oldalon épp ellenkező helyzet. Ecetszagú cimboránk horribilis bevételeket képes távol tartani a vállalkozástól.

Amikor tehát értékesítési, ügyfélszolgálati munkatársat keresünk, ne essünk a tapasztalat, termékismeret és az ezeket igazoló papírok bűvöletébe! A jelentkező szemét figyeljük! Ragyog az élettől? Gyorsan és könnyedén válaszol? Egyenesen a szemünkbe néz? Alapvetően mosolygósnak tűnik? Természetes a viselkedése? Ha ezekre a kérdésekre igen a válasz, egy dologra kell még nagyon odafigyelnünk: célja az a munka, amire jelentkezett? Mert ha nem, akkor hiába a ragyogás, sok örömünk nem lesz benne. Ha ez is stimmel... Lehet, hogy a tapasztalat és a termékismeret gyenge lábakon áll, de érdemes bevállalni.


Sok sikert!

HA ÉRDEKESNEK TARTOD, AMIT OLVASTÁL, OSZD MEG MÁSOKKAL IS!
  • Iwiw
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Linkter
  • blogtercimlap
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • Live
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Bookmarks

Tartalom:

  • Vagy olyan jó, mint Madonna? (2008. augusztus 12.)
  • Csak Nőknek (2008. augusztus 12.)
  • Agymosoda (2008. április 9.)
  • Egy döntés (2008. március 27.)
  • Nőnap (2008. március 8.)
  • A tévedés joga (2008. február 26.)
  • Magyarok Nyilai (2008. február 12.)
  • Depressziós nemzet? (2008. január 29.)
  • Fekete gazdaság (2008. január 15.)
  • Hepinyűjír (2008. január 1.)
  • Kiskarácsony (2007. december 18.)
  • Te hiszel a Mikulásban? (2007. december 5.)
  • Kiégési szindróma II. (2007 november 20.)
  • Kiégési szindróma (2007. november 6.)
  • Szabadságvágy (2007. október 23.)
  • Gépállat (2007. június. 26.)
  • (Fel)bátorító (2007. május 24.)
  • Az élet értelme II. rész (2007. május 9.)
  • Az élet értelme (2007. április 18.)
  • Nőnap (2007. március 8.)
  • Az élet színháza (2006. december 6.)
  • A nyerő politika (2006. november 15.)
  • Új Magyarország? II. rész (2006. november 1.)
  • Új Magyarország? (2006. október 18.)
  • Konkurencia ritkítás (2006. október 5.)
  • Legenda (2006. szeptember 17.)
  • Összeomlás (2006. szeptember 3.)
  • Játsz/ma (2006. augusztus 20.)
  • Lazíts, ha bírsz! (2006. augusztus 6.)
  • (Full)adózás (2006. július 23.)
  • Lapátra magyar! (2005. július 9.)
  • Mindenki vezető (2006. június 25.)
  • A szembenézés képessége (2006. június 11.)
  • Challenge Day (2006. május 26.)
  • Bűbáj (2006. május 14.)
  • Dopping a munkatársaknak II. (2006. május 1.)
  • Dopping a munkatársaknak (2006. április 17.)
  • Bolondok napja (2006. április 3.)
  • Láz adás (2006. március 19.)
  • Nőnap (2006. március 8.)
  • Figyelem! (2006. február 26.)
  • Hallgattál volna... (2006. február 12.)
  • A vezető meg minek? (2006. január 29.)
  • Ember tervez... (2006. január 16.)
  • Új év, új kalandok (2005. december 30.)
  • Kicsit karácsony lesz... (2005. december 18.)
  • Kövesd a főnököt! (2005. december 12.)
  • A jó vezető fekete vasat hord, és nehezen veszi a levegőt? (2005. november 22.)
  • Megszülettünk! (2005. november 7.)
Név

E-mail cím

Címzett neve

Címzett e-mail címe

Hírek

KLUB: Probléma-szelidítés
A problémák olyanok, mint a koleszterin, amiből állítólag van jó is, rossz is. Hogy mitől jó vagy rossz a koleszterin, azt nem tudom, de azt igen, hogy mitől jó vagy rossz egy probléma. Mert van ám jó probléma is, csak ezt általában nem is problémának nevezzük. Inkább kihívásnak, megoldandó feladatnak vagy bármi másnak. Talán azért, hogy ezzel is megkülönböztessük őket azoktól, amelyek megkeserítik az életünket.
>>> tovább
Személyiségteszt Személyiségteszt
Személyiségteszt - Neked mik az erősségeid és mik a gyenge pontjaid?
További részletek>>>

Hírlevél





Feliratkozom
Leiratkozom



Webdesign: RG Stúdió Kft.
Portálrendszer: MagicOn
tel: 06 20 377 7266
e-mail: info@teamtuning.hu