Főoldal   Elérhetőségek   E-mail
Keresés:
  • Főoldal
  • Hírek
  • A TANULHATÓ EMBERISMERET
  • A vezetői X-faktor
  • Életerő tuning
  • A gyereknevelés és a halálos négyes
  • A tanulás akadályai
  • Tuningold fel magad!
  • Ajánlott irodalom
  • Ajánlott filmek
  • Cikk archivum 2005 - 2008
  • Cikk archivum 2008 -
  • Kérdezz!
  • Személyiségteszt
Hogyan Motiváld magad?
>>>tovább
Hogyan motiválj másokat?
>>>tovább
Blog
>>>tovább
>>> Ajánlom ezt a cikket
teamtuning.hu

Tartalom:

Hallgattál volna... (2006. február 12.)

.bölcs maradtál volna. Mindenki találkozott már ezzel a párját ritkító okossággal (ennek mintegy ellenpontjaként szoktuk idézni tréningjeinken azt a nem kevésbé híres mondást, hogy aki kérdez, az lehet, hogy hülye, de aki nem, az is marad). Aztán ott van még másik dobogós kedvencünk, a �ne szólj szám, nem fáj fejem�, valamint ne feledkezzünk meg népi megfigyeléseink ékkövéről: sok beszédnek sok az alja.

Egészséges gyanakvással megáldott olvasóink már sejthetik, hogy aktuális témánk a kommunikáció. Miért kellene a kommunikációval foglalkozni? Nos, bár a világ tele van még felfedezésre váró rejtélyekkel és megválaszolatlan kérdésekkel, nem hisszük, hogy van olyan területe az életnek, ami több figyelmet érdemelne, mint a kommunikáció. Jáksó Lászlót ugyan nem tiszteljük Élő Istenként, de volt egy kijelentése, amivel nagyon belenyúlt: aki kommunikálni tud, az mindent tud.

Ez persze nem egy az egyben igaz, de jól mutatja, mekkora értéke van a kommunikációnak. Szakemberek gyakran emlegetik, hogy kommunikációs társadalomban élünk. Hogy ők ezzel mire gondolnak, annak megfejtésébe nem merülnénk most bele. Az biztos, hogy soha nem volt még annyi kütyünk a kommunikáció elősegítésére, mint napjainkban. Ez, mondjuk így, nem egy Nobel-díj várományos megfigyelés. Úgy talán kézzelfoghatóbb, ha azt mondjuk, hogy kevés nagyobb üzlet van (illegális, továbbá a fegyver és gyógyszerbiznisszel most nem számolunk), mint a kommunikáció. Gondoljunk csak a mobiltelefonra, a vezetékes telefonra, az internetre, de ne feledkezzünk meg a médiákról sem!

Ellenben mi a helyzet az élő kommunikációval? Amikor nem bújhatok a számítógépem és a Kitekintő Gyorsvonat (Outlook Express) mögé? Amikor kevés a tökéletességig dizájnolt prospektus? Amikor ott áll velem szemben a vevő, a partner vagy a munkatárs személyesen (ősi magyar szóval: fész tu fész)? Ez már kicsit érdekesebb kérdés. Ügyvezetők tudnának mesélni arról, micsoda stratégiai kalandjáték értékesítőt, üzletkötőt találni, például. Miért van ez? Ránézésre a világ legnagyobb bulija. Azért fizetnek, hogy emberekkel beszélgessek. Mégsem ugyanaz, mintha csirkéket kellene beleznem 8 órán keresztül, nem?

Egy dolog biztos. Az elmúlt több, mint 7 év alatt több száz, személyi képességvizsgáló teszt eredményével volt lehetőségünk szembesülni. Egy olyan tesztről van szó, ami tíz, alapvető fontosságú képességet vizsgál. Mit ad Isten, köztük van a kommunikáció is. Talán nem okozunk nagy meglepetést, ha elmondjuk, hogy az átlag rendületlenül konyul lefelé. Ez egyébként abból is látszik, hogy azok az emberek, akik jól tudnak kommunikálni, rendkívül sikeresek, ami nyilván azért van, mert igen kevesen vannak.

De mitől jó a jó kommunikáció? Alapvetően attól, hogy eléri a célját. Aztán attól, hogy nem sérti indokolatlanul az embereket. Aztán attól is, hogy az emberek nem érzik magukat lehengerelve. De leginkább attól, hogy kétirányú. Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki a biológiai rejtély kategóriába tartozik (HOL VESZI A LEVEGŐT?). Az ilyen embereket sehol nem szeretik. Apropó! Fontos, hogy szeressenek? Mi úgy gondoljuk, hogy az emberek szeretete és megbecsülése nem cél, hanem �melléktermék�. Ha jól kommunikálunk, az Isten se ment meg minket a népszerűségtől.

Egy hírlevél nem megfelelő fórum arra, hogy igazán gyakorlatias tudást adjon a kommunikáció tárgykörében, ugyanezen okból nem létezik levelező tanfolyam érsebészek számára sem. De szeretnénk legalább néhány stabil adatot adni, hogy némileg ellensúlyozzuk a bevezetőben említett �alapadatokat�, amelyek vitán felül az Erő sötét oldalához tartoznak.

Először is, a kommunikációs készség fejleszthető, mégpedig elképesztő mértékben. Volt már alkalmunk megfigyelni nem egy, egészen elképesztő metamorfózist. NEM IGAZ, hogy a kommunikációs készség vagy velünk született, vagy nem volt szerencsénk. Aki úgy született, annak könnyebb, aki nem, annak dolgoznia kell rajta, ennyi az ÖSSZES KÜLÖNBSÉG.

Másodszor, a kommunikációs készség fejlesztése nem valaminek a megszerzését jelenti, hanem valaminek az elveszítését. Ha nehézségeink vannak a kommunikációval, az azért van, mert túl sok, FELESLEGES dolog tapadt hozzá. A fejlesztés leginkább abból áll, hogy ezektől megszabaduljunk. A folyamat egyébként nem feltétlenül fájdalommentes, e sorok írója hagyott már ott kommunikációs tanfolyamot, annak kellős közepén, �rohadjak meg, ha még egyszer visszajövök!� felkiáltással. De bármennyire is fájdalmas, megéri. Az életben majdnem minden nehézségünk visszavezethető kommunikációs nehézségeinkre.

Harmadszor, mindenkivel megesett, hogy azért került bajba, mert ott és akkor kommunikált, amikor nem kellett volna. Ebből szoktuk leszűrni azt a bölcsességet, hogy �jobb, ha befogom a számat�. Kevés, ennél aljasabb, egyben csábítóbb csapda létezik. Amennyiben felmerül bennünk a némileg deformálódott hamleti kérdés (kommunikálni vagy nem kommunikálni?) a válasz MINDIG a �kommunikálni�. Lehet, hogy e miatt rövid távon bajba kerülünk, de ekkor lép életbe a kettes számú szabály: HA A KOMMUNIKÁCIÓ MIATT KERÜLTÜNK BAJBA, A KIUTAT MINDIG A TOVÁBBI KOMMUNIKÁCIÓ JELENTI. A kevesebb kommunikáció soha nem megoldás. Ha kevesebbet kommunikálunk, kevésbé élünk. Az igazság az, hogy nem a kommunikáció miatt kerülünk bajba, hanem a rosszkor félbeszakított kommunikáció miatt.

Eheti jó tanácsunk tehát a következő: nézzünk kissé széjjel, vizsgáljuk meg, vannak-e olyan szituációk, amelyek nyomják a lelkünket, fogva tartják a figyelmünket, zavarnak, aztán ragadjuk meg a kínálkozó lehetőséget és kommunikáljuk. Nem biztos, hogy egyből jobb lesz, sőt! Időnként talán igényel is némi bátorságot. De valami egészen biztos: legyen szó bármilyen, nemkívánatos szituációról, attól garantáltan nem lesz jobb, ha megpróbáljuk agyonhallgatni. Van egy jópofa idézet, ami ide kívánkozik:

"Bátorság nem létezik, csak a félelemnek vannak fokozatai."

(John Wainwright)

Sok sikert!

HA ÉRDEKESNEK TARTOD, AMIT OLVASTÁL, OSZD MEG MÁSOKKAL IS!
  • Iwiw
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Linkter
  • blogtercimlap
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • Live
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Bookmarks

Tartalom:

  • Vagy olyan jó, mint Madonna? (2008. augusztus 12.)
  • Csak Nőknek (2008. augusztus 12.)
  • Agymosoda (2008. április 9.)
  • Egy döntés (2008. március 27.)
  • Nőnap (2008. március 8.)
  • A tévedés joga (2008. február 26.)
  • Magyarok Nyilai (2008. február 12.)
  • Depressziós nemzet? (2008. január 29.)
  • Fekete gazdaság (2008. január 15.)
  • Hepinyűjír (2008. január 1.)
  • Kiskarácsony (2007. december 18.)
  • Te hiszel a Mikulásban? (2007. december 5.)
  • Kiégési szindróma II. (2007 november 20.)
  • Kiégési szindróma (2007. november 6.)
  • Szabadságvágy (2007. október 23.)
  • Gépállat (2007. június. 26.)
  • (Fel)bátorító (2007. május 24.)
  • Az élet értelme II. rész (2007. május 9.)
  • Az élet értelme (2007. április 18.)
  • Nőnap (2007. március 8.)
  • Az élet színháza (2006. december 6.)
  • A nyerő politika (2006. november 15.)
  • Új Magyarország? II. rész (2006. november 1.)
  • Új Magyarország? (2006. október 18.)
  • Konkurencia ritkítás (2006. október 5.)
  • Legenda (2006. szeptember 17.)
  • Összeomlás (2006. szeptember 3.)
  • Játsz/ma (2006. augusztus 20.)
  • Lazíts, ha bírsz! (2006. augusztus 6.)
  • (Full)adózás (2006. július 23.)
  • Lapátra magyar! (2005. július 9.)
  • Mindenki vezető (2006. június 25.)
  • A szembenézés képessége (2006. június 11.)
  • Challenge Day (2006. május 26.)
  • Bűbáj (2006. május 14.)
  • Dopping a munkatársaknak II. (2006. május 1.)
  • Dopping a munkatársaknak (2006. április 17.)
  • Bolondok napja (2006. április 3.)
  • Láz adás (2006. március 19.)
  • Nőnap (2006. március 8.)
  • Figyelem! (2006. február 26.)
  • Hallgattál volna... (2006. február 12.)
  • A vezető meg minek? (2006. január 29.)
  • Ember tervez... (2006. január 16.)
  • Új év, új kalandok (2005. december 30.)
  • Kicsit karácsony lesz... (2005. december 18.)
  • Kövesd a főnököt! (2005. december 12.)
  • A jó vezető fekete vasat hord, és nehezen veszi a levegőt? (2005. november 22.)
  • Megszülettünk! (2005. november 7.)
Név

E-mail cím

Címzett neve

Címzett e-mail címe

Hírek

KLUB: Probléma-szelidítés
A problémák olyanok, mint a koleszterin, amiből állítólag van jó is, rossz is. Hogy mitől jó vagy rossz a koleszterin, azt nem tudom, de azt igen, hogy mitől jó vagy rossz egy probléma. Mert van ám jó probléma is, csak ezt általában nem is problémának nevezzük. Inkább kihívásnak, megoldandó feladatnak vagy bármi másnak. Talán azért, hogy ezzel is megkülönböztessük őket azoktól, amelyek megkeserítik az életünket.
>>> tovább
Személyiségteszt Személyiségteszt
Személyiségteszt - Neked mik az erősségeid és mik a gyenge pontjaid?
További részletek>>>

Hírlevél





Feliratkozom
Leiratkozom



Webdesign: RG Stúdió Kft.
Portálrendszer: MagicOn
tel: 06 20 377 7266
e-mail: info@teamtuning.hu