Főoldal   Elérhetőségek   E-mail
Keresés:
  • Főoldal
  • Hírek
  • A TANULHATÓ EMBERISMERET
  • A vezetői X-faktor
  • Életerő tuning
  • A gyereknevelés és a halálos négyes
  • A tanulás akadályai
  • Tuningold fel magad!
  • Ajánlott irodalom
  • Ajánlott filmek
  • Cikk archivum 2005 - 2008
  • Cikk archivum 2008 -
  • Kérdezz!
  • Személyiségteszt
Hogyan Motiváld magad?
>>>tovább
Hogyan motiválj másokat?
>>>tovább
Blog
>>>tovább
>>> Ajánlom ezt a cikket
teamtuning.hu

2010.10.24

WOLF KATI ÉS A KOMMUNIKÁCIÓ VARÁZSA

Ha a régi tictac reklámarchoz hasonlóan munkád során Te is gyakran találkozol emberekkel, akkor az eredményességedet nagy mértékben befolyásolja a kommunikációd minősége. Ez nemcsak az értékesítőkre, a vezetőkre vagy az ügyfélszolgálati munkatársakra igaz, hanem gyakorlatilag mindenkire, aki nem világítótorony-őrként karmolja össze a havi betevőt.

Könnyű belátni, hogy a kommunikáció messze több a kimondott szavaknál. Ugyanazok a mondatok az egyik értékesítő szájából azt eredményezik, hogy az ügyfél remegő kézzel matat toll és a szerződés után – míg a másik üzletkötő azon veszi észre magát, hogy a biztonságiak pincérfogásban transzponálják a kijárat felé. Ugyanazokkal a szavakkal az egyik pasi képes elérni, hogy a lányok bugyijában elengedjen a gumi, , míg a másik csak egy megvető pillantást, vagy rosszabb esetben egy nyitott tenyeres maflást tud kicsikarni. Miért?

Ez a szavak mögötti plusz (vagy mínusz) nagyon nehezen megfogható, de vitán felül létezik. Jobb híján nevezhetnénk személyes varázsnak, és gyorsan adódik a kérdés: ez tanulható, fejleszthető? Kapásból azt felelhetnénk, hogy nem, de az elmúlt évek megtanítottak valamire: azokról a tulajdonságokról gondoljuk, hogy nem tanulhatóak, amelyeket nem értünk igazán. Mihelyt megértjük, egyből tanulhatóvá is válnak.

MI A SZEMÉLYES VARÁZS TITKA?

Kezdjük az ágy lábától, megmondom, mi nem. A személyes varázs legnagyobb ellensége, amikor arra törekszel, hogy LEGYEN személyes varázsod. Ha megnézed azokat, akik az élet valamely területén birtokában vannak ennek, látni fogod: semmit nem tesznek azért, hogy legyen nekik. Ez messze fontosabb, mint amilyennek elsőre tűnik.

Technikai okokból csak most pénteken tudtam megnézni az előző heti X-faktort, de örülök, hogy nem csúsztam le róla teljesen. Wolf Kati, akit többségünk korábban csak a Vuk soundtrackje kapcsán ismert, olyat odavert az egyébként brutálisan tehetséges mezőnynek, hogy a többiek konkrétan a kanyarban sem voltak. A világ tele van aranytorkú énekessel, sómennel meg sówumennel is Dunát lehet rekeszteni. De amikor egyik pillanatról a másikra beleszeretsz az előadóba, akkor tudod, hogy itt most történt valami.

Miben áll Kati titka (már amellett, hogy iszonyúan tehetséges)? Pont abban, hogy nem elbűvölni akar, hanem kommunikálni, átadni valamit. Sok jó torkú énekes vérzik el azon, hogy csak lenyűgözni akarnak, de nem tudnak semmit átadni. Ők még nem tudnak valamit, amit Kati már igen: a kommunikációban az üzenet a lényeg, nem a kiváltott hatás.

Na de mit tegyünk, ha nekünk fontos a kiváltandó hatás? Hiszen akár kétgyermekes tündér vagy az X-faktor színpadán, akár üzletkötő a Purci és társa GMBH előszobájában, ugyanaz a dolgod: le kell nyűgöznöd a közönségedet. Hiszen nyerni akarsz nem? Hogy a manóba ne érdekelne a kiváltott hatás?

MOST JÖN A SVÉDCSAVAR

Ha ezt megérted és megvalósítod, hétmérföldes csizmával fogsz átgázolni a konkurencia egyenszürke gyülekezetén. Minél fontosabb a kiváltandó hatás, annál inkább képesnek kell lenned az üzenetre összpontosítani, és elfelejteni, hogy bárkire is hatást akarsz gyakorolni.

Ezt könnyű megérteni, de nagyon nehéz megcsinálni, mert szembemegy az ember egyik legalapvetőbb késztetésével. Ezért csak kevesen képesek rá. Ők a nagyok – legyenek akár írók, akár énekesek, akár üzletkötők. Vagy egyszerűen csak nők vagy férfiak.
 

(Szabó Gábor)

 

 Ha tetszett a cikk, segísd azzal a munkánkat, hogy tovább küldöd barátaidnak! Azt is szívesen vesszük, ha megírod a véleményedet.
 

Véleményem a cikkről

 
 
 
 

Kérjük add meg adataidat:
 
Név:*
 
E-mail: *
 
Telefon/fax:
 
 
HA ÉRDEKESNEK TARTOD, AMIT OLVASTÁL, OSZD MEG MÁSOKKAL IS!
  • Iwiw
  • Twitter
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Linkter
  • blogtercimlap
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • Live
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Bookmarks
Név

E-mail cím

Címzett neve

Címzett e-mail címe

Hírek

KLUB: Probléma-szelidítés
A problémák olyanok, mint a koleszterin, amiből állítólag van jó is, rossz is. Hogy mitől jó vagy rossz a koleszterin, azt nem tudom, de azt igen, hogy mitől jó vagy rossz egy probléma. Mert van ám jó probléma is, csak ezt általában nem is problémának nevezzük. Inkább kihívásnak, megoldandó feladatnak vagy bármi másnak. Talán azért, hogy ezzel is megkülönböztessük őket azoktól, amelyek megkeserítik az életünket.
>>> tovább
Személyiségteszt Személyiségteszt
Személyiségteszt - Neked mik az erősségeid és mik a gyenge pontjaid?
További részletek>>>

Hírlevél





Feliratkozom
Leiratkozom



Webdesign: RG Stúdió Kft.
Portálrendszer: MagicOn
tel: 06 20 377 7266
e-mail: info@teamtuning.hu