Nógrádi Bence - Rinocérosz üzletkötés
Bence elviekben a konkurenciánk, így az aktuális magyar trend szerint inkább köpködnünk kéne rá, mint a könyvét ajánlani. De nem szeretünk trendik lenni (különösen, ha ilyen a trend) , úgyhogy nem tesszük.
Egyrészt Bence jó fej, másrészt a könyv az egyik legjobb, a ma kapható, értékesítéssel foglalkozó könyvek közott. Rendkívül alacson benne a hókuszpókusz-faktor, ésszerű, gyakorlatias, jól használható olvasmány. Lépésről-lépésre végigvezet az értékesítés teljes menetén, onnan kezdve, hogy "miért is akarok értékesíteni?", egészen az adminisztrációig. Vedd meg bátran, nem fogod megbánni!
Mario Puzo - A keresztapa
Mario Puzo az egyik legjobb író, akire volt szerencsénk rábukkanni, könyvei olyanok, mint a sósmogyoró: ha elkezded, nem tudod abbahagyni. De mit keres itt egy regény? Nos, szent meggyőződésünk, hogy gyakran nem a szakkönyvekből lehet a legtöbbet tanulni, hanem az irodalmi alkotásokból.
Ezen mániánkat bizonyítandó ajánljuk lelkesen "A keresztapát", amely véleményünk szerint a legjobb tárgyalás-technikai kézikönyv. A rosszmájúak kedvéért gyorsan leszögezzük, hogy nem a levágott lófej az elsajátításra ajánlott minta, hanem a tárgyalási stílus. Ha van elég lelkesedésed, érdemes többször is elolvasni.
L. Ron Hubbard - A munka problémái
Korábban nehezen tudtuk volna elképzelni, hogy a munkáról lehet jó könyvet írni. Hát lehet, méghozzá nem is akármilyet! Az egyik leghasználhatóbb iromány, ami valaha is a kezünk ügyébe akadt, pedig volt néhány. Ha elolvasod, te is hanyatt fogsz vágodni tőle, különösen akkor, ha megtudod, hogy a szerző a vonaton ülve, gyakorlatilag egy út alatt írta meg.
Egyszerű, könnyen olvasható, és ami a lényeg: tele van ALKALMAZHATÓ módszerekkel, gyakorlatokkal, amelyek bárki számára megkönnyítik és hatékonyabbá teszik a munkavégzést. Megtudhatod belőle, miért fáraszt annyira a munka, hogyan tudod látványosan javítani munkaeszközeid használatát, illetve mi a teendő, ha berágsz az asszonyra (vagy ez emberre). Teljesen mindegy, hogy mi a munkád, ez a könyv Neked szól.
Ha nem szeretsz olvasni, ám sokat autózol, úgy jó ha tudod: létezik hangoskönyv változat is, ez három cd-t jelent, ami tartalmazza a könyv teljes anyagát, Beleznay Endre színművészünk tolmácsolásában.
Sergio Zyman - Csak a profit számít
Sergio Zyman a Coca-Cola marketing-májere volt hosszú éveken keresztül. Tevékenységét jól jellemzi az a tény, hogy néhány év alatt sikerült 50%-kal növenie a cég forgalmát, ami azért - lássuk be - egy Coca-Cola méretű szörnynél már legalábbis figyelmet érdemlő.
De ne tévesszen meg az, hogy a világ egyik legnagyobb vállalatáról van szó! Te is hasznosítani tudod majd a leírtakat, akármekkor legyen is a vállalkozásod. A könyvet elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, akik saját maguk végzik a cég marketing tevékenységét, illetve azoknak, akiknek van marketingesük, és tudni akarják, mit várhatnak (várjanak) tőle.
Al Ries - Jack Trout - A marketing 22 vastörvénye
Tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing vallásában Kottler az Atyaúristen, de hajlandóak vagyunk magunkra vállalni az istenkáromlás bűnét, és azt mondjuk: aki nem ismeri ennek a két szakembernek a műveit, az nem tud eleget a marketingről.
A könyv rövid, egyszerű, zseniális, olvasás közben folyamatosan arra gondolsz, hogy "Erre a többiek hogy nem jöttek rá?". Nemcsak marketingeseknek ajánljuk, hanem értékesítőknek is (rengeteg segítséget fog adni a munkájukhoz), illetve mindenkinek, aki szeretne jobban érvényesülni, akármivel is foglalkozzon.
Al Ries - Jack Trout - Pozícionálás
A modern marketing kulcsszava a pozícionálás. Ez így is fog maradni, ugyanis a téma egy, az emberi elme működésével kapcsolatos törvényszerűségre épül, ami soha nem fog elavulni, legalábbis addig nem, amíg az emberek használják az elméjüket (imádkozzunk, hogy ez minél tovább maradjon így).
A könyv egy megtörtént eset felhasználásával vezeti be az olvasót a pozícionálás rejtelmeibe, és pontról pontra viszi végig az ezzel kapcsolatos tennivalókon. Figyelembe véve azt a tényt, hogy a legtöbb magyar kis- és középvállalkozás marketingje leginkább ebből a sebből vérzik, a könyv több, mint ajánlott.
Al Ries - Jack Trout - Marketingháború
Úgy gondoljuk nem kell bizonygatnunk, hogy bírjuk ezt a két fickót. Ha más nem, legalább ez a tény üssön kisebb szöget a fejedbe: vajon miért ajánlják három könyvüket is? Hát azért, mert jók! Mondjuk, a három közül talán ez a leggyengébb, de csak a három közül! Önmagában rendkívül értékes olvasmány.
Ahogy az a címéből is kiderül a szerzők a marketinget a háborúhoz hasonlítják, és ez a gondolatmenet végigvonul rajta. Példaként Clausewitz (német volt, tábornok volt megírta ezt a könyvet - többet mi sem tudunk róla) háborús bibliáját használják fel, s ezen példán keresztül mutatják be, milyen stratégiák, taktikák és harcmodorok alkalmazhatók a modern marketingben.